Het gebruik van een website is een goede manier om nieuwe klanten te trekken. Met een website bereik je immers een veel groter publiek, dan wanneer je slechts een lokale fysieke vestiging zou hebben. Er zijn verschillende manieren waarop je meer online leads kunt genereren.
Wil je meer online klanten werven met je website? Lees dan onderstaande tips!
#1: schakel een professioneel bureau in
Verdoe geen tijd en verspil niet onnodig veel budget aan het genereren van online leads, door hier een professioneel bureau voor in te schakelen. Zo’n partij heeft de kennis en kunde om je marketingbudget op efficiënte wijze in te zetten. Er zijn online tal van geschikte partijen te vinden. Een voorbeeld is Marco Bouman, deze ervaren marketeer is gespecialiseerd in conversie optimalisatie.
#2: gebruik call-to-actions op je website
Een bezoeker is nog geen lead! Zet een bezoeker aan tot het uitvoeren van een handeling om hier een lead van te kunnen maken. Dit doe je door gebruik te maken van call-to-actions op je pagina’s.
#3: zet in op social media voor meer leads
Gebruik je kanalen op sociale media om meer online leads te genereren. Post bijvoorbeeld eens in de week een artikel, die een bezoekers doorverwijst naar je website. Op je website kun je de potentiële klant aanzetten tot het uitvoeren van een handeling.
#4: trek de aandacht met een pop-up
Wanneer de bestaande call-to-actions op je website onvoldoende werken, kun je de aandacht van een bezoeker trekken door een pop-up te gebruiken. Niet de meest chique oplossing, maar vaak wel een hele effectieve!
#5: start met een nieuwsbrief
Een klant die reeds een product gekocht heeft, wil dit in de toekomst wellicht nogmaals doen. Zorg dat je deze klant betrokken houdt bij je website, door deze zich in te laten schrijven voor je nieuwsbrief. In je nieuwsbrief kun je verwijzen naar nieuwe producten of aantrekkelijke kortingsacties.