Geld verdienen met social media

Wat zijn de mogelijkheden om geld te verdienen met social media?

Je hoeft niet persé een vlogger te zijn met een miljoen abonnees op YouTube om een boterham te verdienen met social media. Er zijn verschillende manieren hoe jij een leuk zakcentje kan verdienen tot een compleet bedrijf opzetten met social media als core business! 

Jezelf in de schijnwerpers

Nou denk je waarschijnlijk al toch weer snel aan die miljoen volgers. Maar nee hoor, dat hoeft helemaal niet! Voor dit puntje vragen we wel van je dat jij zelf voor de camera staat. het kan via verschillende kanalen. het gaat erom dat jij unieke content maakt waar mensen geld voor over hebben. Zo zijn bijvoorbeeld jouw YouTube video’s gratis te zien. Maar jou meer diepgaande content vereist een abonnement van 10 euro per maand… Kan jij voor duizend mensen iets bieden wat zij 10 euro in de maand waard vinden? Gefeliciteerd je hebt een bruto cashflow van 10 duizend euro per maand! 

Affiliate links

Koop jij graag de nieuwste gadgets en dingetjes? Maak er een goede review van en knal deze op je social media pagina’s, website, blog etc. Bijna alle bedrijven hebben een affiliate programma. Dat houd in dat als iemand een product koopt via jou, bijvoorbeeld via een unieke link van jou. Dan krijg jij een percentage van de winst. In principe heb je niet eens een apart social media account nodig. je kan gewoon je eigen gebruiken. Het werkt wel als je een breed netwerk hebt met veel volgers. Zet je account ook open zodat Instagram je kan aanraden aan andere gebruikers. Het kopen van volgers kan in dit geval je geloofwaardigheid vergroten alleen zullen de volgers jouw affiliate links niet gebruiken!

social media management

Zie je het niet zo zitten om zelf op beeld te staan? geen probleem! Bedrijven en influencers weten dat social media een grote marketing kracht is. Maar omdat zij het vaak druk hebben met andere zaken geven ze het graag uit handen. Dat is waar jij in het spel komt! Als social media manager Ben jij verantwoordelijk voor de strategie en posts op social media. Het hangt ervan af wat jij aanbiedt maar dat kan zijn puur strategie en posts waarbij de opdrachtgever zelf beeldmateriaal moet leveren. In dat geval ben jij vaak nog wel verantwoordelijk voor het editen van de posts. Voor de ene opdrachtgever is dat heel basic, de ander vergt wat digitale vormgeving. Je kan ook een totaalpakket bieden waar jij op pad gaat en de foto’s en video’s zelf maakt. In dat geval ben je wel redelijk beperkt tot lokale klanten.