Aandachtspunten bij het kiezen van een online marketingbureau

Als je op zoek bent naar een online marketingbureau, zul je weldra merken dat het aanbod overweldigend is; er zijn zoveel online marketingbureaus dat je als consument al snel het overzicht kwijt raakt. Waar moet je op letten als je een weloverwogen keuze wilt maken? Het is belangrijk te reflecteren op het keuzeproces. Alleen op deze manier kom je tot het beste resultaat. Alleen door een fijnzinnig oog voor detail te ontwikkelen, kun je bijvoorbeeld een online marketingbureau in Eindhoven vinden.

De core competences

Als je op de website van een online marketingbureau kijkt, vliegen de dure Engelstalige termen je om de oren: SEO, SEA, social advertising. Het is belangrijk dat een online marketingbureau veel verstand heeft van al deze onderwerpen, de zogeheten ‘core competences’. Check dus altijd of het online marketingbureau bijvoorbeeld met analytics werkt. Bekijk ook even welke klanten je voor zijn gegaan. Zijn het toevallig klanten uit dezelfde sector? Dat is dikwijls een goed teken! Welke ROI hebben ze hierbij gerealiseerd?

De kennis van het online marketingbureau

Het is belangrijk dat het online marketingbureau op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen. De wereld van online marketing ontwikkelt zich in een rap tempo. Je kunt altijd naar de resultaten vragen. Of vraag om inhoudelijke data. Alleen dan weet je zeker dat het online marketingbureau hun mooie beloftes ook waar maakt.

Het belang van blogs

Veel online marketingbureaus schrijven veelvuldig blogs. Wat voor blogs schrijven ze? Zijn ze open en transparant over hun kennis? Als kennis wordt gedeeld, stel je je kwetsbaar op als online marketingbureau. Dat is vaak een goed teken, want je staat daardoor open voor kritiek. Het delen van kennis straalt zelfvertrouwen uit, want je laat zien dat je overtuigd bent van je eigen gelijk, maar tegelijkertijd open staat voor nieuwe inzichten.

Vergemakkelijk het keuzeproces

Blue Dragon is vlakbij de A2 te vinden. Als je op zoek bent naar een online marketingbureau, doe je er goed aan je te verdiepen in de core competences van het bureau. Ook is het slim om te kijken of het online marketingbureau op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen. Wat voor blogs schrijft het online marketingbureau? Hopelijk vergemakkelijken deze tips het keuzeproces!