Zoekmachine adverteren (Google Adwords) of ook wel SEA Search Engine Advertising campagne, is extra website, of webshop verkeer inkopen bij een zoekmachine of andere webportals, of websites. Zoekmachine adverteren is er juist om extra webverkeer te genereren. Hiervoor dient u binnen uw marketingcampagne een budget te reserveren. Afhankelijk van de gekozen trefwoorden, combinatie schrijft Zoekmachine Services voor u de beste reclame slogans. Waarop mensen zullen klikken die op dat trefwoord(en) hebben gezocht. Na genoeg data te hebben verzameld kan de SEA consultant de SEA campagne gaan optimaliseren. Om nog betere kwaliteit webverkeer voor uw website, of webwinkel te genereren. Zoekmachine Services start, beheerd, optimaliseerd de SEA campagne voor u! De beste online advertenties plaatsen?
Wat is een Google AdWords campagne?
AdWords is het advertentieplatform van Google. Met AdWords kunnen zowel tekst- als beeldadvertenties worden vertoond op alle apparaten met internet. De kracht van AdWords schuilt in de wijze waarop een adverteerder kan bepalen wanneer en aan wie een advertentie word vertoond. Door een selectie te maken van zoekwoorden, netwerken, apparaten en demografische danwel geografische gegevens kan zeer nauwkeurig het bereik van een campagne worden bepaald.
Waarvoor kan ik een Google AdWords voor inzetten?
Om meer verkeer naar uw website te genereren, meer verkopen in uw webwinkel te realiseren of het aantal contactaanvragen te vergroten. Google AdWords leent zich uitstekend om uw website en contactinformatie snel beter vindbaar te maken. Met behulp van Google AdWords kan geadverteerd worden op alle websites van Google en aangesloten sites. Websites omvatten naast Google.nl, Google Maps en Google Shopping ook bijvoorbeeld sites.
Wat kost een Google AdWords campagne?
Een AdWords advertentiecampagne heeft een maximaal dagbudget waardoor advertentiekosten zeer precies gestuurd kunnen worden. Afhankelijk van het type campagne betaalt u per klik of per advertentieweergave. Op basis van uw doelstellingen word een passend advertentiebudget bepaald. Het opzetten van een standaard AdWords campagne kost € 250,-. Het onderhouden en optimaliseren van een standaard AdWords campagne kost € 125,- per maand. Genoemde prijzen zijn exclusief BTW. Een standaard AdWords campagne betreft tekstadvertenties op het Google Search netwerk en omvat drie advertentiegroepen, elk van 30 zoekwoorden.
Additionele advertentiegroep kost € 50,- per maand, een additionele advertentiecampagne kost € 100,- per maand extra.
Wat levert een Google AdWords campagne op?
Met AdWords worden internet gebruikers doorgestuurd naar uw website. Afhankelijk van de campagne doelstellingen voeren bezoekers vervolgens de gewenste actie uit. Dat kan variëren van het plaatsen van een bestelling tot het opzoeken van de contactinformatie van uw onderneming. Een goed ingerichte AdWords campagne levert u naast nieuwe bezoekers, meer leads en meer sales. Tevens verkrijgt u met de maandelijkse beheer rapportages meer inzicht in het surfgedrag van uw website bezoeker. Informatie waarmee wij u vervolgens helpen uw online verkoopkanalen te optimaliseren. Adverteren op Google AdWords is het advertentieplatform van Google waarmee zowel tekst- als beeldadvertenties kunnen worden verspreid over een groot netwerk aan websites. Het adverteren met tekstadvertenties wordt search advertising genoemd en het adverteren met beeldadvertenties wordt display advertising genoemd. Hoewel het platform voor beide advertentievormen gelijk is zijn er grote verschillen in klikgedrag te onderscheiden. Door campagnes specifiek in te richten voor search danwel display kunnen individuele doelstellingen worden bepaald.
Search advertising marketing
leent zich bijvoorbeeld goed voor sales gerichte campagnes. De kracht van display advertising ligt vooral bij branding gerichte campagnes. Een combinatie van beiden geeft vaak het beste resultaat en leidt tot een effect waar marketeers dol op zijn; het zogenoemde 1+1=3 principe. Suited Services ontwikkelt, beheert en optimaliseert AdWords campagnes die aansluiten op uw doelstellingen. Onze meervoudig gecertificeerde AdWords consultants bepalen met u samen in een intake gesprek wat de meest effectieve opties voor uw onderneming zijn. Daarna ligt de verantwoordelijkheid voor het AdWords beheer bij de consultant en heeft u uw handen vrij.
Google Adwords beheer
en de maximale click through (CRT click through rate) en conversie ratio’s. Bij Suited Services verzorgen AdWords gecertificeerde consultants het beheer van Google AdWords campagnes. Zo bent u gegarandeerd van effectieve en doelgerichte campagnes. Met een intake gesprek word bepaald wat de voor uw onderneming passende doelstellingen, budgetten en campagne mogelijkheden zijn. Op basis daarvan word een campagneplan op maat ontwikkelt. Tarieven van het beheer van AdWords campagnes starten al vanaf € 125 per maand voor een standaardcampagne. Hiervoor krijgt u maandelijks twee uur beheer en optimalisatie services. Ook ontvangt u elke maand een persoonlijke rapportage met een samenvatting van de resultaten. Voordelen van uw Google AdWords campagne te laten beheren door een advertentie professional, dat deze regionaal, mobiel en gericht kan adverteren voor uw website, webshop of acties. Gericht adverteren was nog nooit zo effectief als u gebruik maakt van een SEA consultant.
Hoe werkt de Google AdWords Auction?
De kosten die Google per click verrekend lijken in eerste instantie niet gemakkelijk te herleiden. In veel gevallen zijn deze niet gelijk aan het maximale CPC bod dat je doet. Ook is de invloed van dit bod op de positie van je advertentie voor velen niet duidelijk. Hieronder zal ik kort proberen uiteen te zetten hoe Google de kosten per click en de positie van je advertentie bepaalt, en interessanter nog; hoe je direct invloed kan uitoefenen op deze resultaten.
Hoe bepaalt Google het winnende bod?
De Google AdWords CPC Bid Auction is een Generalized Second-Price auction (GSP). Dit houd in dat iedere adverteerder blind mag bieden op de keywords en de winnende bieder het bod betaalt van de eerstvolgende bieder onder zich. Je maximale CPC bod zal dan ook vrijwel nooit overeenkomen met de daadwerkelijk betaalde kosten per click. Nu Google bepaalt heeft wie het bod op een keyword gewonnen heeft gaat het bepalen in welke volgorde advertenties moeten worden getoond. Hiervoor word weer een andere rekenmethode ingeschakeld. De adverteerder met het hoogste bod heeft namenlijk niet per se de beste advertentiepositie. De factor van invloed is hier de Quality Score (QS).
Wat is de Quality Score en wat doet Google ermee?
De Quality Score word hoofdzakelijk bepaald door drie factoren. Ongeveer 60% van de score word bepaald door de Click Through Ratio (het aantal clicks/het aantal impressies). Google ziet het aantal keer dat er daadwerkelijk op je advertentie word geklikt als het aantal stemmen dat je advertentie ontvangt. Als tweede bepalende factor, goed voor ongeveer 25%, bekijkt Google de relevantie van je advertentie ten opzichte van de zoekopdracht. Google doet dit onder andere door de voorkomendheid van de keywords waarop gezocht is op te zoeken in de advertentie. De laatste factor van invloed op de Quality Score is de landing page score, goed voor ongeveer 15%. De analyse die Google hierop loslaat bekijkt onder andere of de pagina waarnaar de advertentie verwijst; relevant is (keyword dichtheid), orginele content bevat, makkelijk te navigeren is, een snelle laadtijd heeft, minimaal gebruik maakt van pop-ups en transparant is over de intentie.
Zoekmachine adverteren SEA
Search Engine Advertising van Zoekmachine Services. Het starten van een Google AdWords advertentie campagne is technisch gezien relatief eenvoudig. Het is een veel grotere uitdaging om uw online marketing campagnes winstgevend te krijgen en te houden. Zodat er een lage CPC (cost per click) onstaat via funneling van trefwoorden, landingspagina's voor een betere conversie ratio. Dan is adverteren in Google AdWords deel van de totaal oplossing voor uw website, of online winkel. Dit vereist een zoekmachine marketing bureau dat zich niet alleen serieus verdiept in de markt waarin u onderneemt, maar ook het bezoek op uw website analyseert en aantrekkelijke advertentieteksten schrijft.