Waarom investeren in winterjassen een goed idee is

Als ondernemer zoek je altijd naar producten die het waard zijn om in te investeren. Hierbij hou je rekening met de vraag en aanbod van dat moment, de prijs-kwaliteitsverhouding en het seizoen. Er zijn immers enorm veel seizoensgebonden producten, die beter verkocht worden in een bepaalde tijd van het jaar. Zo kunnen we in de winter denken aan de verkoop van pepernoten, kerstpakketten en ook winterjassen mogen natuurlijk niet ontbreken. Het najaar is de perfecte tijd om wat meer research te doen naar de bezoekersaantallen en verkoopcijfers als het gaat om winterjassen. In dit artikel vertellen we waarom het investeren in winterjassen een goed idee is.

Er is altijd markt in winterjassen

Dit is misschien wel de belangrijkste reden om te investeren in winterjassen. Er is immers altijd markt voor. Zo zijn er genoeg mensen die in het voorjaar nog even op wintersport gaan of die juist in de zomer alvast een goedkope winterjas willen scoren. De markt in winterjassen ligt vrijwel nooit stil en dat maakt het een zeer aantrekkelijk product! Natuurlijk is het hierbij wel belangrijk dat jij jouw bedrijfje boven de rest laat uitsteken. Speel in op de vraag van de klant. Zo vinden veel mensen het tegenwoordig belangrijk dat hun kleding op een eerlijke manier is geproduceerd en speelt ook kwaliteit een grote rol in hun beslissing om een aankoop te doen. Daarnaast is ook het zogenaamde ‘merk’ minder belangrijk geworden. Mensen kiezen liever voor een kwalitatievere- en toch voordelige jas, dan dat ze vijftig euro extra neerleggen omdat er een speciaal merk op vermeldt staat. We merken dat mensen praktischer gaan denken en meer aandacht besteden aan het milieu en hun portemonnee. Dit resulteert in een ander denkniveau en bijzondere beslissingen. Zodra jij op deze dingen inspeelt, zal je merken dat jouw bedrijf enorm goed zal lopen!

snel rijk worden

 

Het najaar is dé perfecte tijd om te investeren in winterjassen

We hebben de zomer net achter de rug en de meeste mensen weigeren nog te denken aan de naderende winter. Toch kunnen we niet ontkennen dat deze steeds dichterbij komt. De zon gaat sneller onder, de temperaturen komen nog nauwelijks boven de 20 graden en we hebben de eerste najaarsstormen al achter de rug. Op het moment dat het kwik plotseling drastisch gaat dalen, merken we dat mensen massaal naar de winkels rennen en webshops plunderen voor de perfecte winterjas. Het is dan ook een slim idee om te reageren op deze stijgende vraag. Zeker omdat we vaak al in oktober merken dat er te weinig aanbod is voor de vraag van de consumenten. Dit komt vooral doordat veel mensen inderdaad tot het laatste moment wachten om een winterjas aan te schaffen en als het kwik daalt opeens op stel en spring aan een jas moeten komen. Hoe fijn zou het dan zijn als jouw bedrijfje een gehele collectie vol duurzaam geproduceerde, voordelige en kwalitatieve jassen heeft hangen?

Reageren op de vraag van dit moment, dat is het sleutelwoord naar succes als ondernemer!