Het nut van marketing voor websites

De meningen over wat voor soort marketing voor digitale bedrijven de beste is lopen nogal uiteen. Er bestaat echter geen enkele strategie die de perfecte is. Door meerdere strategieën te combineren kun je zonder al te veel risico investeren en de marketing over meerdere vlakken verdelen. Er zijn als internetbedrijf diverse mogelijkheden om met een goed bedachte marketingcampagne veel succes te boeken. Een groot budget is daarvoor niet het allerbelangrijkste. Dus, wat kun je jij als ondernemer doen om jouw bedrijf naar een hoger plan te tillen?

Zorg voor pakkende content

Zorg voor relevante en interessante content. Content is overigens niet anders dan inhoud. Een blog met een interessante inhoud zal door mensen uit jouw doelgroep graag gelezen worden en de resultaten van jouw site zal in zoekmachines verbeteren. Door die betere resultaten trek je dus vanzelf meer bezoekers naar jouw website waardoor je kans op leads automatisch vergroot. Voorkom daarom saaie en nietszeggende inhoud. Het werkt niet alleen averechts, het is ook zonde van de tijd die je geïnvesteerd hebt.

Wat is Affiliate Marketing

Affiliate marketing is het soort marketing dat je als internetonderneming helpt om bezoekers naar jouw website of online shop te leiden. Je maakt hierbij gebruik van zogenaamde affiliates (partners). Deze partners laten op hun beurt links naar jouw website op die van hun zien. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van banners, links in teksten of reviews op een site zoals ervaringensite.be. Er zijn meerdere mogelijkheden om je partner te belonen voor het aantal bezoekers dat je op die manier genereert. Je kunt bijvoorbeeld betalen per click, per pageview of voor het aantal leads dat je krijgt via de website van je partner. Dit is een vrij nieuwe soort marketing die nog niet vaak gebruikt wordt door middelgrote en kleinere bedrijven.

Gebruik Sociale Media

Je komt er tegenwoordig als internet ondernemer niet onderuit om content te delen op sociale media. Veel ondernemers en bedrijven denken dat een groot aantal hartjes en duimpjes al genoeg is om leads te genereren. Maar het gaat om meer dan alleen maar likes, zoals de naam doet vermoeden gaat het bij sociale media om het delen van de juiste content. Door alleen maar in te spelen op het aantal likes zullen klanten jouw onderneming wel leren kennen maar door de juiste inhoud te delen komen zij ook te weten wat je doet en wat je voor ze kunt betekenen. Op die manier laat je hen weten dat jouw diensten of producten een waardevolle toevoeging voor hen zijn.

Deel zelf content van anderen

Door op een attente manier de content van anderen te delen en van het juiste commentaar te voorzien zul  je bij lezers opvallen. Het kost je wel wat tijd want je zult de content die je wilt delen eerst zelf moeten lezen maar bezoekers en lezers zullen de moeite die je hebt genomen op prijs stellen. Veel bezoekers zijn namelijk op zoek naar informatie over de producten en diensten die jouw onderneming te bieden heeft. Door in de gedeelde content handig een discrete link te plaatsen naar jouw website biedt je deze bezoekers de mogelijkheid om jouw website en producten te leren kennen.