Gele sterren in AdWords advertenties
De gele sterren die zichtbaar zijn in bepaalde Google AdWords advertenties zijn gebaseerd op verkopersbeoordelingen. Het voordeel van verkopersbeoordelingen is volgens Google, dat gebruikers kunnen zien welke adverteerders een goede klantbeoordeling krijgen.
Gebruikers die daar gevoelig voor zijn, kunnen dit meenemen in hun beslissingsproces (wel of niet klikken). In de onderstaande afbeelding is een voorbeeld te vinden van Google AdWords advertenties met gele sterren.
Google AdWords resultaten met ratings
Het effect
Naast het creëren van vertrouwen, hebben de gele sterren een positief effect op het CTR percentage (Click Through Rate) van een tekstadvertentie. Wat weer een positief effect heeft op de kwaliteitscore van je advertentie.
Hoe komt Google AdWords aan deze ratings?
De ratings worden opgehaald bij verschillende beoordelingsbronnen (third-party sites). Enkele voorbeelden zijn:
- BESLIST.nl
- Dooyoo
- Kelkoo
- Kieskeurig
- KiyOh
- Prijsvergelijk
- The Feedback Company
- TRUSTPILOT
- Tweakers.net
De beoordelingen worden aan de hand van het domein en de zichtbare URL van de advertentie gekoppeld. Vervolgens moet je advertentiecampagne aangemeld zijn voor Google zoeken en de gebruiker moet zoeken op Google.com, Google.nl, Google.co.uk, Google.de of Google.fr.
Wanneer worden de gele sterren getoond?
Wanneer je website 30 unieke beoordelingen heeft verkregen in de afgelopen twaalf maanden, met een samengestelde beoordeling van 3,5 sterren of hoger. Dan laat Google ze vervolgens automatisch zien (indien alles goed is geconfigureerd).
Wil je weten hoeveel beoordelingen je website al heeft? Kopieer dan de onderstaande link, plak deze in je browser en vul je eigen domeinnaam in bij “uwdomeinnaam.nl”.
https://www.google.nl/products/seller?zmi=uwdomeinnaam.nl (gebruik geen www.)
Wil je de ratings in Google AdWords uitzetten?
Het is ook mogelijk om de raitings in je AdWords advertenties uit te zetten. Dit kun je hier doen.