Wanneer je net een bedrijf bent begonnen, is het belangrijk dat je een klantenkring opbouwt. Maar ook als je al langer een bedrijf hebt, kan een grotere naamsbekendheid geen kwaad. Dankzij advertenties komen mensen met jouw bedrijf in aanraking. Wanneer ze geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten, worden ze misschien wel een vaste klant. Je kunt op een moderne manier adverteren door gebruik te maken van Google Ads. In dit artikel kom je hier alles over te weten.
Wat is Google Ads?
Google Ads is een online manier van adverteren. In tegenstelling tot veel andere adverteermethoden, zijn de advertenties alleen zichtbaar voor de juiste doelgroep. Mensen zoeken namelijk naar een bepaald product op Google, aan de hand van een zoekwoord. Als je dit product verkoopt, kan dit één van je zoekwoorden zijn. Hierdoor komt jouw bedrijf bij de zoekresultaten van Google te staan en kan de potentiële klant met één klik op de knop naar jouw website.
Niet voor iedereen zichtbaar
Je zou denken dat het een nadeel is dat niet iedereen de advertentie zomaar te zien krijgt. Maar dit valt echter heel erg mee. Het voordeel van de Google Ads marketing, is dat iedereen die de advertentie ziet, ook is geïnteresseerd in jouw bedrijf. De kans is groter dat zijn ook producten bij je kopen. Bovendien betaal je pas voor de advertentie, als iemand erop klikt. Zo hoef je niet voor niks een hele dure advertentie die niemand ziet, te plaatsen.
Voordelen Google Ads
Buiten het feit dat je naamsbekendheid en klantenkring worden vergroot, heeft het gebruik van Google Ads nog meer voordelen. Zo kun je gebruik maken van statistieken die precies weergeven welke zoekwoorden je wel en welke je juist beter niet kunt gebruiken. Bovendien kun je de advertentie eenvoudig aanpassen. Ook is deze manier van adverteren niet duur; je hebt zelf voor een groot deel invloed op de prijs. Je kunt namelijk bieden en bij een redelijk bod zal de advertentie worden geplaatst.
Zelf Google Ads toepassen
Bij Coversies.nl, een online marketingbureau in Groningen kun je een training in Google Ads volgen. Hier leer je zowel theorie als praktijk. Bovendien krijg je persoonlijke begeleiding en wordt er samen met jou gekeken naar de beste mogelijkheden wat betreft Google Ads voor jouw bedrijf. De training is opgesplitst in verschillende niveaus, dus je bent er zeker van dat er een training is die bij jou past.