Vertraagde vluchten zorgen voor irritaties
Het is weer de tijd van het jaar: zomervakantie. Voor de meesten onder ons staat zomervakantie gelijk aan op vakantie gaan! Sommigen gaan met de auto naar Frankrijk, anderen op fietsvakantie, maar de meeste mensen gaan met het vliegtuig richting de zon. Na een langer periode werken of studeren en je klaar bent om naar de zon te gaan is het dan ook erg vervelend als het vliegtuig dat je naar je bestemming zou brengen vertraagd is. Of erger: geannuleerd of omgeboekt. Helaas gebeurt dit anno 2017 nog steeds.
Vakantiegangers die met hun gedachten al aan een piña colada op het strand zaten moeten nu lang wachten, of een andere vlucht uitkiezen. Vaak is het verkrijgen van een compensatie een administratieve rompslomp, dit zorgt voor irritaties.
Aan de andere kant zijn er ook business reizigers die door een vertraagde vlucht een meeting missen, en hierdoor wellicht een belangrijke deal mislopen. Dit kan grote financiële gevolgen hebben.
Oplossingen
Consumenten die de dupe zijn geworden van een vertraagde, geannuleerde of omgeboekte vlucht hebben recht op een compensatie onder bepaalde voorwaarden.
Vergoeding vertraging vlucht betreft het volgende bedrag:
250€ bij een vlucht van minder dan 1500 km
400€ bij een vlucht van tussen de 1500 en 3500 km
600€ bij een vlucht van meer dan 3500 km
Echter geldt wel dat de vlucht meer dan vier uur vertraagd moet zijn. Mocht dit tussen de drie en vier uur zijn, dan wordt het gecompenseerde bedrag gehalveerd. Bij een vertraging van minder dan drie uur, dan heeft u geen recht op een compensatie.
Bij extreme weersomstandigheden (denk aan ijzel, storm, orkanen), politieke onrust of stakingen. Helaas kunt u in deze gevallen geen geld terug krijgen en berust uw vertraging op pech.
Meer informatie en een bedrijf dat u kan helpen bij het terugvorderen van de compensatie? Kijk eens hier: geld terug bij vertraging .